Časté chyby na vašich e-shopoch a ako ich riešiť
Stvárnenie a udržanie úspešného e-shopu predstavuje zaujímavú výzvu v súčasnosti digitálnej éry. Napriek zjavným výhodám, ktoré online predaj ponúka, existujú určité chyby, ktoré môžu stáť medzi vami a optimálnym výkonom. V tomto článku sa zamyslíme nad niektorými z najčastejších omylov v elektronickom obchodovaní a ukážeme, ako im predísť a posilniť tak vašu cestu k úspechu. Poďte sa s nami ponoriť do problematiky a odhaliť cesty, ako optimalizovať váš e-shop a dosiahnuť vynikajúce výsledky.
Výber nesprávnej platformy na prevádzkovanie e-shopu
Medzi platformami existujú významné rozdiely. Niektoré ponúkajú len najzákladnejšie funkcie a nie vždy s možnosťou upgradu.
Niektoré lacné platformy vás môžu lákať nízkou cenou, ale potom dostanete zodpovedajúcu platformu, ktorá môže byť veľmi obmedzená. Je dôležité si uvedomiť, že cena a funkcie platformy sú zvyčajne úmerné, takže ak chcete viac funkcií, musíte byť pripravení zaplatiť viac.
Správna platforma elektronického obchodu bude rásť spolu s vaším podnikaním a bude mať funkcie, ktoré budete potrebovať pri rozširovaní alebo expanzii.
Preto už roky pracujeme s platformou Shoptetu, pretože za nás prináša skvelý pomer cena / výkon a vďaka veľkému množstvu klientov dokáže aj rýchle rásť, takže sa len tak nestane, že by zastarala.
Kvalita fotiek a opis produktov
Kvalitné fotografie produktov sú úplným základom. Aj ten najlepší tovar môže nesprávnou fotografiou vyzerať neatraktívne, zatiaľ čo profesionálne snímky, ktoré by bolo dobré mať nafotené z niekoľkých strán môžu vaše výrobky skutočne rozžiariť. Titulnú fotku sa snažte mať bez pozadia, tie ostatné pozadia mať môžu. Pokiaľ musia mať produkty pozadia aj na titulných fotkách, dbajte na to, aby to tak aspoň bolo pri všetkých produktoch. Kombinácia produktových fotiek s pozadím a bez neho v rámci jednej stránky pôsobí neprofesionálne a rušivo.
Obrázky produktov nemôžu urobiť všetku prácu; musia byť spojené s presvedčivými opismi. Môžu nám pomôcť otázky typu: Čo je na tomto výrobku také dobré? V čom sa líši od podobných produktov konkurencie? Prečo by si ho mal niekto kúpiť?
Kvalitné a relevantné kľúčové slová do opisov produktov nielen zlepšujú viditeľnosť vášho e-shopu vo vyhľadávačoch, ale aj poskytujú návštevníkom ďalšie informácie o produkte. Sú to slová, ktoré zákazníci používajú pri vyhľadávaní, a ich správne umiestnenie môže výrazne ovplyvniť úspech vášho online obchodu.
Opis výrobku by mal obsahovať všetky technické parametre výrobku, ako sú rozmery, hmotnosť, výkon, kapacita atď. Tieto informácie pomôžu zákazníkovi rozhodnúť sa, či je výrobok vhodný pre jeho potreby.
Ak je výrobok vyrobený z určitého materiálu, mal by byť tento materiál uvedený pomocou popisných parametrov, ktoré sú prehľadnejšie a informácie sa tak nestratia v dlhom texte. Ak napríklad predávate topánky, mal by byť uvedený materiál, z ktorého sú topánky vyrobené.
Názorný príklad nášho zákazníka (www.goldennature.cz), kde sa pri prechode z inej platformy na Shoptet zabezpečovali nové produktové fotky, s ktorými bola radosť pracovať.
Zlá veľkosť a kvalita bannerov
Každá šablóna na Shoptete je precízne navrhnutá s ohľadom na vizuálnu harmóniu a optimálny zážitok návštevníkov.
Preto je dôležité rešpektovať špecifické rozmery bannerov, ktoré každá šablóna vyžaduje. Zlá veľkosť a kvalita bannerov môžu viesť k skresleniu vzhľadu vašej stránky a narušeniu celkového dojmu z návštevy.
Aby ste dosiahli optimálnu prezentáciu a profesionálny vzhľad vášho e-shopu, je dôležité dbať na presné dodržiavanie odporúčaných veľkostí bannerov pre vašu konkrétnu šablónu. Takto zabezpečíte, že vizuálne prvky na vašej stránke budú harmonicky slúžiť celkovému estetickému dojmu.
Je dôležité zachovať šírku bannerov. Výška sa môže líšiť od odporúčaných rozmerov, ale v takom prípade je potrebné zabezpečiť, aby bannery do seba zapadali (napr. aby doplnkové bannery vedľa carouselu nepresahovali celkovú výšku carouselu alebo naopak).
V prípade, že sa rozmery bannerov budú líšiť, môže to dopadnúť napríklad takto (tu sme to samozrejme zámerne prehnali, ale rozumieme si...
Nedostatok/Prebytok možností dopravy a platieb
Výber správnych možností platby môže byť kľúčovým faktorom pre predaj v elektronickom obchode. Ak ponúkate len obmedzené možnosti platby, môže to znamenať, že zákazníci budú hľadať iné e-shopy, ktoré ponúkajú viac možností platby.
Naopak, nadmerný počet možností dopravy môže zákazníkov zmiasť. Pri prehustenom výbere môžu stratiť prehľad a tak opustiť nákupný košík.
Je dôležité ponúknuť dostatočné, ale nie príliš mnoho možností, aby sa udržal jednoduchý a pohodlný nákupný proces.
Je dobré sa zamyslieť nad svojou cieľovou skupinou a zohľadniť to pri výbere dopravcov.
Náš tip: V dnešnej dobe by na e-shopu nemala chýbať možnosť doručenia domov, tak i na nejaké odborné miesto (Zasielkovňa, Balíkovňa apod.).
Zle štrukturované kategórie a navigácia na e-shope
Príliš mnoho podúrovní v navigačnom menu môže byť mätúce. Vyhýbajte sa prílišnému komplikovaniu a zvoľte jasné, jednoduché menu. Do hlavného menu je potrebné umiestňovať len hlavné kategórie a podkategórie by mali byť umiestnené až pod tou hlavnou, z dôvodu lepšej orientácie a väčšieho priestoru v menubare.
Pri neoptimalizovanej štruktúre môže zákazník stratiť záujem a odísť, pretože nemôže jednoducho nájsť to, čo hľadá. Taktiež je nevyhnutné venovať pozornosť logike usporiadania a zabezpečiť, aby navigácia bola intuitívna a užívateľsky prívetivá.
Príliš veľa informácií na úvodnej strane
Nadmerný počet bannerov a obrázkov môže viesť k tzv. "bannerovej slepote," kedy návštevník ignoruje všetky vizuálne prvky z dôvodu ich nadmerného množstva.
Informácie by mali byť organizované logicky a návštevníkom by malo byť jasné, kde hľadať konkrétne informácie. Príliš veľa možností a odkazov môže zavádzať.
To samé sa týka aj produktov a textov na úvodnej strane. Na tejto stránke je nutné zobrazovať iba to najdôležitejšie.
Farebné kombinácie
Obmedzte paletu farieb na maximálne tri. Tým zabezpečíte, že stránka nebude pôsobiť rušivo a návštevníci ľahko nájdu potrebné.
Zvoľte farby, ktoré sú v súlade s identitou vašej značky. To vytvorí konzistentný a profesionálny dojem. Kontrastné farby, napr. čierna a biela, môžu pomôcť vytvoriť osobitý vzhľad. Ak použijete kontrastné farby, mali by ste ich používať opatrne, aby nepôsobili moc krikľavo.
Tip od nás (1):
Zabehnutou dogmou je, že CTA musia byť za každú cenu zelené, pretože sú vnímané ako pozitívna farba. Je to nezmysel a je lepšie mať tlačidla farebne zladené k celému e-shopu.
Tip od nás (2)
Zaujímavý kontrast: Ak je váš e-shop väčšinou v neutrálnych farbách, môžete pridať dynamiku pridaním jednej výraznej farby pre špeciálne ponuky. Napríklad, výrazné červené tlačidlo pre zľavu môže vytvoriť okamžitú pozornosť.
Rušivé elementy na e-shope
Nepreháňajte to s vyskakovacími oknami, zľavami, newsletterom, chatom atď.
Je dôležité mať na pamäti, že na každom e-shope je potrebné kliknúť na okno Cookies a každé ďalšie vyskakovacie okno je už prekážkou.
Prednostne ich používajte s cieľom ponúknuť hodnotnú ponuku alebo informáciu v pravý čas.
Ak ste si v našom článku všimli nejaké chyby na vašom e-shope a nechcete strácať čas riešením týchto problémov sami, neváhajte nás kontaktovať. Náš odborný tím sa špecializuje na tvorbu a migráciu e-shopov, vrátane grafiky, kódovania a marketingu.
Môžeme vám pomôcť odstrániť všetky spomínané problémy a optimalizovať váš e-shop pre maximálny úspech. Ak neviete, ako začať alebo čelíte technickým výzvam, sme tu, aby sme vám poskytli profesionálnu pomoc a urobili všetko potrebné za vás.